Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:17:43+01:00
Dane
Obw=36cm
h=12cm
a=1,3dm=13cm

Szukane
b=?
P=?

b=36-(2*13)=36-26=10cm
P=(10*12)/2=120/2=60cm2
1 5 1
2009-12-01T19:20:11+01:00
Dane:
obw = 36cm
h = 12cm
a = 1,3dm = 13cm
szukane:
P=?
b(podstawa) = ?
Rozwiązanie:
w tym przypadku P=(b×h)/2

z twierdzenia pitagorasa:
12² + b² = 13²
144+b²=169
b²=169-144=25
b=5cm

P=(5×12)/2=60/2=30cm²

pozdrawiam BzYkU:)
1 3 1