Odpowiedzi

2009-12-01T19:32:09+01:00
Ogólnie działanie hormonów polega na aktywacji lub dezaktywacji pewnych mechanizmów komórkowych w tkankach docelowych (narządach docelowych). Na przykład insulina tak wpływa na komórki, że aktywuje mechanizmy pobierania glukozy, co powoduje spadek stężenia glukozy we krwi. Aktywacja lub dezaktywacja odbywa się przez łączenie ze specyficznymi błonowymi lub wewnątrzkomórkowymi receptorami.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:33:41+01:00
Ponieważ hormony wedrują z krwia dlatego działaja w różnych i odległych od siebie miejscach
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T19:33:50+01:00
Decyduje otym obecność na ich powierzchni receptorów swoistych ,zostają one przeniesione z krwią,działają w bardzo małych stężeniach.Są one bowiem wytwarzane w gruczołach wydzielania wewnętrznego, niektórych tkankach, gruczołach dokrewnych.