Marek
i Zbyszek bawili sie w berka. marek zobaczyl zbyszka z odleglosci 10m i zaczal go gonic z predkoscia 5m/s. w tej samej chwili gdy zbyszek zobaczyl marka i zaczal uciekac z predkoscia 4m/s. po jakim czsie marek dogoni zbyszka?
dzoeki za rozwiazanie i prosze was zeby bylo dzialanie a i wynik ... dzieki

3

Odpowiedzi

2009-12-01T19:36:09+01:00
Marek nie dogoni zbyszka - ja licze w pamięci;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:38:57+01:00
Korzystamy z tego samego wzoru co w poprzednim jednakże tym razem prędkości się odejmują gdyż biegną w tym samym kierunku.
Wzór(s to droga, V to prędkości a t to czas):
s = V1×t - V2×t
Podstawiamy co wiemy:
10 = 5×t - 4×t
10 = 5t - 4t
t = 10s
2009-12-01T19:39:56+01:00
5m/s-4m/s=1m/s

t=s/v

t=10m/1m/s

t=10s