Wyjasnij pojecia:
1.co to ozonosfera , jej właściwości i znaczenie
2.co to jest albedo - krótka charakterystyka i przykłady
za z neta zgłaszam odrazu spam ;) naprawde skopiowanie jednego z nia nie jest trudne więc wyjdzie czy jest z neta czy nie ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-01T19:44:30+01:00
Ozonosfera- warstwa atmosfery ziemskiej rociągająca się na wysokość 10-do 50km o zwiększonej zawartosci
Znaczenie : Obóz Zjednoczenia Narodowego
Własciwości : promieniowanie słoneczne b. szkodliwe za ludzi i zwierząt
Albedo- stosunek ilośći promieniowania odbitego od danego ciała we wszytkich kierunkach do ilośći promieniowania podającego na nie .

Nie z neta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:59:38+01:00
Albedo-część promieniowania całkowitego ulega odbiciu od powierzchni ziemi (wpływ na to ma rodzaj podłoża) lub od chmur.Zdolność odbijania promieniowania przez daną powierzchnię nazywamy ALBEDO

ALBEDO WYBRANYCH POWIERZCHNI
Rodzaj powierzchni Albedo w (%)
-chmury deszczowe grube-80-90
-chmury kłębiaste-50-65
-śnieg świeży-75-95
-lód lodowcowy-20-40
-piasek-28-38
-granit-29-31
-wapienie-38-56
-gleba-8-30
-łąka-10-20
-pole uprawne15-25
-las liściasty-10-20
-las iglasty-5-15
-bagno-10-15
-asfalt-5-20
-farba biała50-90
-farba czarna2-15


OZONOSFERA-
To część stratosfery w jej środkowej części znajduje się tzw.ozonosfera(największa koncentracja na wysokości 20-30 km),zawierająca ozon,która pochłania promieniowanie słoneczne-głównie nadfioletowe i rentgenowskie(stąd szybki wzrost temperatury w tej strefie)w zimie powstają chmury perłowe zbudowane z bardzo drobnych kryształków lodu.



informacje VADEMECUM MATURA 2009 GEOGRAFIA wyd.Operon


3 3 3