Autobus o masie 5ton, poruszający się z prędkością 36km/h, został zahamowany na drodze 12,5m. Zakładając, że w czasie hamowania ruch samochodu był jednostajnie opóźniony, wyznacz siłę hamowania. Proszę o dane, szukane, wzór oraz dokładne wyjaśnienie literek wykorzystanych:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:35:18+01:00
Dane:
s = 12,5 m
m = 5t = 5000kg
v = 36km/h = 10m/s

Szukane:
Fh=?

s = ½ * a *t²
a = v/t
t = v/a
s = ½ * a * (v/a)²
s = ½ * v²/a
a = ½ * v²/s
a = ½ * (10 m/s)² / 12,5 m = 4 m/s²

F = m * a
F = 5000 kg * 4 m/s² = 20000N = 20kN

Siła hamowania wynosi 20000N, czyli 20kN
3 2 3
2009-12-01T19:58:58+01:00
S = 12,5 m
m = 5t = 5000kg
v = 36km/h = 10m/s

s = ½ * a *t²
a = v/t
t = v/a
s = ½ * a * (v/a)²
s = ½ * v²/a
a = ½ * v²/s
a = ½ * (10 m/s)² / 12,5 m = 4 m/s²

F = 5000 kg * 4 m/s² = 20000N = 20kN

Siła hamowania wynosi 20000N, czyli 20kN
1 5 1