1. Wyjaśnij jakie organizmy są pierwszym ogniwem łańcucha pokarmowego i DLACZEGO?

2.Przeczytaj poniższy tekst. Czy zawiera prawdziwą informację? Uzasadnij swoją odpowiedź:

W łańcuchu pokarmowym dana populacja żywi się osobnikami populacji stanowiącej ogniwo wcześniejsze, natomiast sama jest pokarmem dla osobników populacji, która jest następnym ogniwem łańcucha.

PROSZĘ O ODPOWIEDŹ NA TE 2 PYTANIA!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-01T19:36:11+01:00
1. Pierwszym ogniwem łańcucha pokarmowego jest roślina ( nazywana producentem), która dostarcza pokarmu innym organizmom, które stanowią kolejne ogniwa łańcucha pokarmowego.

2. Ta informacja jest prawdziwa. ;)

Pozdrawiam. ;)
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:36:04+01:00
Pierwszym ogniwem łańcucha pokarmowego są rośliny. Gdyż od nich zaczyna się łańcuch pokarmowy.
Tak ten tekst zawiera poprawną informację, ponieważ można sobie go przetłumaczyć, że silniejszy zjada słabszego.

Jeśli możesz uznaj za najlepszą;)
10 3 10
2009-12-01T19:39:50+01:00
Pierwszym, organizmem w łańcuchy pokarmowym zwykle jest roślina, gdyż ona(przeważnie) nie potrafi się bronić przed ostrymi zębami zwierząt...

To zdanie jest prawdziwe, gdyż na przykład sarna jest w łańcuchu pokarmowym na środkowym miejscu(jest roślinożercą). Takie zwierze jest konsumentem pierwszego rzędu, gdyż zjada rośliny, ale również jest pokarmem dla konsumenta drugiego rzędu, czyli na przykład wilka.
Schemat:
roślina→roślinożerca(konsument pierwszego rzędu np. sarna)→mięsożerca(konsument drugiego rzędu np. wilk)

Nie zgadzam się z poprzednikiem, gdyż moja praca jest lepsza oraz bardziej wyczerpująca temat. :D
4 3 4