Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:36:31+01:00
A, b boki prostokata
Obwod O=2a+2b=64


jeden z boków jest 3razy dłuższy od drugiego , czyli
a=3b

wstawiamy do wzoru na obwod

2*3b+2b=64
6b+2b=64
8b=64 dzielimy przez 8
b=8
a=3b=3*8=24
boki sa rowne 8 cm, 24 cm

pole P=ab
P=8*24=192cm²
2009-12-01T19:36:48+01:00
Obw= 64cm
x= krótszy bok
3x=dłuższy bok

x+x+3x+3x=64
8x=64
x=8

P=8*24=192
2009-12-01T19:38:04+01:00
Obw.p.= 2×a + 2×b
a= x
b= x×3
Obw.p.= 64 cm
a= 64 cm ÷ 8 = 8 cm
b= 8 cm × 3 = 24 cm
P.p. = a×b
a= 8 cm
b= 24 cm
P.p. = 8 cm × 24 cm = 192 cm²

:D