Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5litra na 100km.Litr benzyny kosztuje 4,80zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300km.Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy.Zapisz wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-12-01T19:46:42+01:00
300/100=3
3*6,5=19,5
19,5*4,8=93,6

odp.Panstwo Kowalscy zaplaca za benzyne 93,6 zl
1 5 1
2009-12-01T19:48:36+01:00
300/100=3
3*6,5=19,5
19,5*4,8=93,60

Odp. Państwo Kowalscy zapłacą 93,60zł za benzynę
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:51:50+01:00
100km=6,5L
300km=19,5L (3×6,5)

19,5×4,80= 93,60 zł