Odpowiedzi

2009-12-01T19:51:25+01:00
Witam,

Warstwy ozonowej nie da się tak od razu zlikwidować lecz można robić dziury ozonowe które wypuszczają ciepło z atmosfery w przestrzeń kosmiczną im więcej dziur ozonowych tym mniejszy płaszcz ochronny nad nasza planeta który będzie nas ochraniał przed utratą ciepła.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:13:58+01:00
Likwidujemy warstwę ozonową np. przez:
-rozwój przemysłu i motoryzacji
-wzrost zużycia surowców energetycznych
-chemizacja rolnictwa
-zmniejszenie obszarów leśnych

Dziura ozonowa-obecny w atmosferze ozon tworzy warstwę, która zatrzymuje szkodliwe promieniowanie nadfioletowe. W wyniuku działalności człowieka grubość warstwy ozonowej znacznie się zmniejszyła, więc przenikaprzez nią więcej szkodliwego promieniowania.