PROSZĘ O ROZWIĄZANIE(wypisać niewiadomą x, itp. w słupku, a następnie stworzyć równanie i sprawdzić z warunkami zadania) TEN KTO ROZWIĄŻE TO DOSTANIE 50p. (odp. 10, 15; za 9 lat) chodzi mi o rozwiązanie.

Kinga jest o 5 lat młodsza od Agnieszki. Ile lat ma obecnie każda z dziewcząt, jeżeli 5 lat temu Agnieszka była dwa razy starsza od Kingi? Za ile lat będą miały razem 43 lat?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:51:12+01:00
K-wiek kingi
a-wiek agnieszki
k+5=a
(a-5)=2(k-5)
(k+5-5)=2k-10
k=2k-10
10=k
a=15


15+x+10+x=43
25+2x=43
2x=43-25
2x=18
x=9

Odp.Kinga ma 10lat a Agnieszka ma 15, za 9 lat suma wieku dziewczynek wyniesie 43.

pozdrawiam .^^
1 5 1
2009-12-01T19:51:24+01:00
A- wiek agnieszki
k- wiek kingi

k+5=a
(a-5)=2(k-5)
(k+5-5)=2k-10
k=2k-10

k-10
a=15


15+10+ 2x=43
25+2x=43
2x=43-25
2x=18 //:2
x=9