A) jaka droge przejedzie samochod jadacy ze srednia predkoscia 55km/h w ciagu 3 godzin?
b) z jaka predkoscia jechal rowerzysta ktory droge 28km przejechal w ciagu 2 godzin?
c) ile czasu musi zuzyc piechur na przejscie 18 km jezeli jego predkosc jest rowna 6km/h?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T19:55:23+01:00
A) V=s/t
55 = s / 3
s = 165km
b) V = s/t
V = 28 / 2
V = 14 km/h
c) V = s/t
6 = 18 /t
t = 3h
2009-12-01T19:58:05+01:00
A) Dane:
V = 55 km/h
t= 3h

Szukane:
s=?

Rozwiązanie:

V = s/t

55 km/h = s * 3h / : 3h
18 1/3 km = s

b) Dane:
s = 28 k
t = 2h

Szukane:
V=?


V = s/t

V = 28 /2 = 14 [km/h]

c) Dane:
s=18km
V= 6 km/h

Szukane:
t=?

V= s/t

6 km/h = 18km * t / :t
6km/h * t = 18 km / 6 km/h
t = 3 h
2009-12-01T19:59:15+01:00
A)s=v*t
s=55*3=165
b)v=s\t
v=28\2=14
c) t=s\v
t=18\6=3