1.Gdyby w stojacy na lotnisku samolot uderzyl ptak nie uszkodzilby zamolotu i prawdopodobnie nie zrobilby sobie krzywdy. Często sie jednak zdarza, ze ptaki uderzajace w lecace samoloty powoduja powazne awarie, a same gina.
Dlaczego?
2.Oblicz, z jakim przyspieszeniem porusza sie samochod, jezeli od 0 km/h do 100 km/h rozpedza sie w czasie:
a)17s, b)14s, c)7,5s.

SZYBKO OCENIE NAJLEPSZA

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-02T10:29:54+01:00
1. Bo gdy samolot i ptak są w ruchu to poruszają się z prędkością, ktora powoduje urazy tak samo dla ptaka jak i samolotu jednak w takiej sutuacji ptak może przepłacić takie wydarzenie śmiercią
2009-12-02T10:36:47+01:00
A = v/t

a)100km /h = 100 *(100/ 3600) = 1000000 / 3600 ≈ 278m/s

(278m/s) / 17s ≈ 16m/s²

b) 100km /h = 100 *(100/ 3600) = 1000000 / 3600 ≈ 278m/s

(278m/s) / 14s ≈20m/s²

c) 100km /h = 100 *(100/ 3600) = 1000000 / 3600 ≈ 278m/s

(278m/s) / 7,5 s ≈ 37m/s²