Odpowiedzi

2009-12-01T20:10:17+01:00
PRZENOSZENIE ENERGII PRZEZ FALĘ MECHANICZNĄ
3.Energia jest miarą zdolności do wykonywania pracy.
4.Szczególnym rodzajem fal mechanicznych są fale dźwiękowe .
5.Człowiek może zarejestrować fale dźwiękowe , których częstotliwości są z zakresu 16 Hz – 20kHz .
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:24:35+01:00
Transport energii przez falę mechaniczną polega na tym, że cząsteczki materii są wprawiane w ruch przez jakieś źródło energii, w wyniku czego zyskują energię kinetyczną. W wyniku oddziaływań między cząsteczkami (np. zderzeń) kolejne cząsteczki zyskują energię kinetyczną. W ten sposób energia przenosi się dalej i jakiś odbiornik może to wykorzystać.
10 2 10