Odpowiedzi

2009-12-01T20:13:13+01:00
T= 1/ f (okres)
f = 0,5 hz (częstotliwość)
v=10m/s (prędkość)

s=vT = v/f = 10 / 0,5 = 20m

odp. dlugosc fali wynosi 20m


2009-12-01T20:13:33+01:00
Czestotliwosc drgania swiatla": 0,5hz
Szbkosc 10m/s

To: 10m/s razy 0,5hz/3600
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:14:20+01:00
F - 0,5 Hz
c - 10m/s
λ - ?

f- częstotliwość fali
c- szybkość rozchodzenia się fali
λ - długość fali

wzór to : λ=c/f
więc podstawiamy:

λ - 10m/s : 0,5 Hz
λ = 20 nm [ nanometr]

Odp. Długość tej fali wynosi 20nm.

1 5 1