Mam wielką prośbę. Proszę o przedstawienie różnicy pomiędzy:
a.) kwiatem i kwiatostanem
b.) bielmem pierwotnym i bielmem wtórnym
c.) zapyleniem i zapłodnieniem
d.) owocnią i owocem
e.) liściem i liścieniem

Oraz o sformułowanie definicji kwiatu.

Z góry bardzo dziękuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:22:27+01:00
A)kwiatostan jest to skupisko kwiatów
b)bielmo pierwotne jest przed zapłodnieniem w komórce jajowej a wtórne jest to rozrosniete bielmo pierwotne po zaplodnieniu
c)zapylenie jest to przeniesienie ziarna pyłku na znamie slupka a zaplodnienie jest to połączenie sie plemnika z kom jajową
e) liścien jest liść zarodkowy poswstający w zarodku a liść to organ rośliny sluzący do fotosyntezy

kwiat- jest to organ rośliny w ktorym wykrztalcaja sie organy sluzace do rozmnazania
2009-12-01T20:26:08+01:00
Kwiat jest pojedynczą zawiązką,np. tulipan, a kwiatostan to skupione kwiaty, tworzące kwiatostany, np. baldach (marchew), grono (porzeczka)

owoc to organ okrytonasienny, który powstał w zalążni słupka, a owocnia jest ścianą owocu która powstaje ze ściany zalążni słupka.

2009-12-01T20:29:23+01:00