Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:26:29+01:00
Najpierw ustaw cyrkiel na jednym z wierzchołków trójkąta. Zakreśl łuk o dowolnej długości na obu bokach stykających się w tym wierzchołku. Następnie zakreśl taki sam łuk zaczynając z miejsc, w którym poprzednie łuki krzyżują się z bokami trójkąta. Otrzymasz punkt znajdujący się gdzieś w środku figury. Połącz ten punkt z wierzchołkiem na którym pracowałeś i wykonaj wszystkie czynności jeszcze raz, tym razem na innym wierzchołku. Powstałe linie będą się krzyżować w miejscu będącym środkiem okręgu wpisanego, a jego promień kończy się na baku, na którą opada jedna z linii.
(wydaje się skomplikowane, ale jak będziesz robił wszystko krok po kroku, to powinno ci się udać)
2009-12-01T20:27:55+01:00
1. Narysać trójkat
2. Wyznaczyć dwussieczne katów trójkąta ( dwusieczna dzieli kąt na 2 równe części)
3.Przecięcia dwusiecznych wyznaczą srodek okręgi wpisanego w trójkąt
4.Ze srodka okręgu narysować prostopadłą do jednego z boków trójkata
5. Środek okręgu i punkt przecięcia prostopadłej do boku trójkata wyznaczą odcinek, który będzie długością promienia okręgu wpisanego w trójkąt
6. Cyrklem odmierzając promień narysować okrag.