Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:35:16+01:00
ZAD.1
1)grzyby
2)protisty
3)bakterie

Zdolnoć i sposób porusznia u :

BAKTERIE: wić
PROTISTY:rzęski, wici, nibynóżki
GRZYBY: nie poruszają się

Sposób rozmnażania się u :

BAKTERIE: bezpłciowo, przez podział komórki
PROTISTY: bezpłciowo, przez podział komórki i fragmentację
GRZYBY : bezpłciowo, przez podział komórki i fragmentacje, zarodniki

Liczba komórek u:
BAKTERIE : jednokomórkowe
PROTISTY : Jedno lub wielo komórkowe
GRZYBY: Jedno lub wielo komórkowe

Obecność i liczba jąder w komórce:
BAKTERIE: brak
PROTISTY: jedno lub wiele
GRZYBY:jedno lub wiele

ZAD.2
Podkreślone:
Euglena zielona, chlorella, sałata morska, chrobotek reniferowy, morszczyn pęcherzykowaty
ZAD.3
Zielenice

ZAD.4

Pokolei

B
W
GR
GL
GR
P

ZAD.5

Choroby wirusowe
grypa,żółtaczka, AIDS

Bakteryjne
angina, gróźlica, choroba wrzodowa żołądka

wywoływane przez pierwotniaki

czerwonka amebowa, toksoplazmoza, malaria, śpiączka afrykańska

ZAD.6
Pokolei

Pierwotniaki
rzęski
porost
strzępki
wić
wirus
chloroplast
glony
hasło protisty
PLISSSSSS ZA TYLE PISANIA WEŹ MOJA ODP ZA NAJ.
2009-12-01T20:41:16+01:00
1/30
grzyby,protisty,bakterie

bakterie:
-rzeski
-podzial komorki
-jedna
-bezjadrowe

protisty
-rzeski,wici,nibynozki
-bezplciowo (podzial lub fragmentacja) plciowo
-jedno i wielokomorkowe
-jadro komorkoqwe

grzyby
-nie porusz asie
-paczkowanie, fragmentacja,zarodniki,czesc plciowo
-jedno i wielokomorkowe
-jadro komorkowe

3/30
zielenice

4/31
bakterie
wirus
grzyby
glony
grzyby
protisty

5/31
wirusowe: grypa, AIDS,zoltaczka
bakteryjne: gruzlica,angina,czerwonka amebowa, choroba wrzodowa zoladka
wywolane przez pierwiotniaki: malaria,spiaczka afrykanska,toksoplazma

6/31
1.pierwiotniaki
2.rzęski
3.porost
4.strzępki
5.wić
6.wirus
7.
8. glony
hasl protisty