Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:25:55+01:00


Monarchia absolutna to forma rządów, w której monarcha skupia w swym ręku całą władzę, jest źródłem władzy ustawodawczej i wykonawczej. Monarchia absolutna rozwijała się np. w Rosji, od końca XVII w. do 1906, obecnie w Arabii Saudyjskiej. W monarchiach konstytucyjnych król dzielił się władzą z przedstawicielskim organem ustawodawczym. Monarcha miał prawo veta wobec ustaw parlamentu. Ten typ sprawowania władzy rozwinął się w Anglii i Francji po rewolucjach burżuazyjnych.

Ukształtowana już w XX w. monarchia parlamentarna sprowadza funkcje monarchy do zadań reprezentacyjnych. Pełnia władzy należy do parlamentu, który wydaje ustawy, określa skład rządu i zasady polityki. Ten typ sprawowania władzy występuje obecnie m.in. w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii.
11 4 11
2009-12-01T20:25:37+01:00
Monarchia absolutna - wladca mial w jednym reku wladze wykonawcza, ustawodawcza i sadownicza, a w republice byl trojpodzial wladz (wykonawcza, ustawodawcza i sadownicza osobno)
12 3 12
2009-12-01T20:27:59+01:00
Różni się tym
-w monarhi 1 władca w republice żąd
- w p trzeba coś uchwalić w m żądzący żądzi i nie ma sprzeciwu
-p wybiera najczęsciej naród
-
7 1 7