Samochód sportowy o masie 1100 kg porusza się ruchem jednostajnym po prostoliniowym odcinku autostrady z prędkością o wartości 108 km/h. Zmierzono, że siła ciągu silnika ma wartość 600N.
a) podaj wszystkie siły działające na samochód w opisanej sytuacji
b) podaj wartość siły tarcia działającej na samochód. Uzasadnij odpowiedź.
c) Oblicz przyspieszenie, z jakim poruszać się będzie ten samochód, gdy siła ciągu wzrośnie do 1000N.

proszę o wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:40:31+01:00
Siły działające :
Siła oporu powietrza ( zazwyczaj sie pomija)
Siła ciągu silnika
Siłą tarcia
Siła cięzkości
Siłą reakcji podłoża.

2) T = 600N. Zeby jechal samochód ruchem jednostajnym siły muszą się równoważyc

3) 1000 - 600 = 400N

F= am a = F/m a= 400N / 1100kg = <nie mam przy sobie kalkulatora :D>
2009-12-01T20:46:08+01:00
A) na ciało działają 4 siły:
F
T- ma przeciwny zwrot niż F
Fg-siła grawitacji, w dół
Fs- siła sprężystości, w górę.

b) jak wiemy z 1 zasady dynamiki Newtona, ciało porusza się ruchem jednostajnym, jeżeli nie działają na nie żadne siły, lub siły działające się równoważą, więc F=T, bo nasz samochód porusza się ruchem jednostajnym

c)F= 1000N-600N=400N
F=ma
a=F:m=400:1100=0,(36)