Pierwiastki sąsiadujące ze sobą w tej samej grupie układu okresowego : X i Y, tworzą z wodorotlenkami związki o wzorach: H2X i H2Y.
Pierwiastki X i Y tworzą ze sobą dwa związki o wzorach: XY2 i XY3, których masy cząsteczkowe różnią się 16 u. Podaj wzory XY2 i XY3.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:38:15+01:00
2009-12-01T20:40:25+01:00
Czegoś tu nie obczajam... Z jakimi wodorotlenkami??? (Co nie znaczy, że mam rację...

Są to tlen (16 u) i siarka (32 u)

H2O, H2S

SO2, SO3

Pozdro))