Odpowiedzi

2009-12-01T20:44:14+01:00
Ptrzebne 20 piędziesięcio groszówek
i 25 dwudziesto groszówek .!!
2009-12-01T20:49:42+01:00
X- ilość monet 20 gr
y - ilość monet 50 gr

x+y=45
0.2x+0.5y=15 / *5

x+y=45
x+2,5y=75
odejmuję stronami

1,5y=30 / :1.5
y=20

x=45-y=25

Odp: Potrzeba 25 monet 20gr i 20 monet 50 gr..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T00:00:58+01:00
X- ilość monet 20gr
y - ilość monet 50gr

1zł=100gr
10zł=1000gr
15zl=1500gr

x+y=45
20x+50y=1500

x=45-y
20(45-y) +50y=1500

x=45-y
900-20y +50y=1500

x=45-y
30y=1500-900

x=45-y
30y=600 /:30

x=45-y
y=20 -ilość monet 50gr

x=45-20
y=20

x=25 -ilość monet 20gr
y=20

Odp: Było 25 monet 20gr i 20 monet 50gr.
2 5 2