Pomużcie mi mam jutro sprawdzian zreligi a nieznam kilku pytań
1.Co to jet sakrament
2.co to jet chrzest
3.co to jest grzech
4.jak przygotować się do namaszczenia
5.wymień sakramenty toważyszące spowiedzi kapłańskiej
6.jakie są skutki sakramentu namasczenie choryh

2

Odpowiedzi

2009-12-01T20:49:52+01:00
1. Sakrament jest to ustanowiony przez Jezusa Chrystusa znak przekazania nam łaski

2.Chrzest jest pierwszym i najpotrzebniejszym Sakramentem

3.Grzech jest obrazą Pana Boga, niewdzięcznością wobec dobrego Stwórcy

4.Chory lub ktoś z jego otoczenia wzywa kapłana, zwłaszcza gdy choroba zagraża życiu lub gdy siły chorego, np. z powodu jego wieku, bardzo opadły. Kapłan modli się wraz z domownikami za chorego. Namaszcza jego czoło i ręce olejem świętym, wypowiadając przy tym słowa: „Przez to święte namaszczenie niech Pan w swoim nieskończonym miłosierdziu wspomoże ciebie łaską Ducha Świętego. Amen.

5.


6.Namaszczenie oczyszcza nas z grzechow i przygotowywuje do spotkania z Bogiem.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:50:04+01:00
1.Co to jet sakrament
2.co to jet chrzest
3.co to jest grzech
4.jak przygotować się do namaszczenia
5.wymień sakramenty toważyszące spowiedzi kapłańskiej
6.jakie są skutki sakramentu namasczenie choryh

1.Sakrament to widzialny znak dzialania Chrystusa .
2. Chrzest to sakrament który otrzymujemy tylko raz w życiu. Jest on "wprowadzeniem" do Chrześcijaństwa - pierwszy, najważniejszy sakrament który otrzymujemy w naszym życiu .
3.Grzech to przekroczenie norm moralnych i religijnych .
4.Trzeba się modlić, wyspowiadać i być ciężko chorym, przed poważną operacją lub w starszym wieku żeby móc go przyjąć .
5.Sakrament pokuty i uzdrowienia .
6.Skutki : zjednoczenie chorego z męką chrystusa, umocnienie i odwaga by przyjmować po Chrześcijańsku cierpienia, choroby i staroć, przebaczenie grzechów jesli chory nie mógł go otrzymać przez sakrament pokuty, powrót do zdrowia, jeśi to służy dobry duchowemu oraz przygotowanie na przejście do zycia wiecznego .
3 5 3