Czy jest jakiś inny sposób skonstruowania promienia okręgu wpisanego w trójkąt niż ten :
1. Narysać trójkat
2. Wyznaczyć dwussieczne katów trójkąta ( dwusieczna dzieli kąt na 2 równe części)
3.Przecięcia dwusiecznych wyznaczą srodek okręgi wpisanego w trójkąt
4.Ze srodka okręgu narysować prostopadłą do jednego z boków trójkata
5. Środek okręgu i punkt przecięcia prostopadłej do boku trójkata wyznaczą odcinek, który będzie długością promienia okręgu wpisanego w trójkąt
6. Cyrklem odmierzając promień narysować okrag.

Jak tak to jaki??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:48:04+01:00
2009-12-01T20:48:05+01:00