Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T20:57:38+01:00
1. Cieplnego cieczy to ogrzewanie domu kaloryferami (centralne ogrzewanie). W rurkach płynie podgrzana woda.
2. Cieplnego ciał stałych aluminiowe garnki czyli gotowanie potraw. Gdyby ciało stałe nie przewodziło ciepła to by się nie dało nic ugotować :)
3. Elektrycznego ciecze kopanie ludzi :) a tak na prawdę to zapalanie się na przykład benzyny(to też ciecz)
4. Elektrycznego ciał stałych to wszystkie instalacje elektryczne w naszych domach.
5. Elektrycznego gazów czyli na przykład świecenie świetlówki :)
2009-12-01T21:04:07+01:00
-Cieplnego cieczy to ogrzewanie domu kaloryferami (centralne ogrzewanie). W rurkach płynie podgrzana woda czasteczki dragaja w szybszym ruchu po czym dochodzi do wrzenia i przemianie temp. cieczy
- Cieplnego ciał stałych w zimie tory kolejowe kurcza sie <wywolane przyciaganiem sie czasteczek> a w lato odsuwaja sie od siebie szyny <drgania czasteczek wywollane temperatura>
- Elektrycznego ciecze np. termometr dzieki wlasciwoscia podgrzanej cieczy <chodziaz rtec to metal ale mozna uznac w tym przypadku do cieczy> po ogrzaniu czasteczki drgaja