Odpowiedzi

2009-12-01T21:10:54+01:00
Wzór na promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny ma postać

r=(a√3)/6 , gdzie a to dł. boku trójkąta

nasz trójkąt ma bok a=12cm , podstawiamy wiec do wzoru
r=(12√3)/6
r=2√3

długość promienia okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku 12 cm wynosi 2√3

w razie wątpliwości pisz... wyjaśnię
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:10:55+01:00
Najpierw liczymy wysokość trójkątu:
wzór: H = a (pierwiastek z 3) : 2
H = 12 pierwiastek z 3 : 2
H = 6 pierwiastek z 3

Gdy narysujemy okrąg wpisany w trójkąt to widzimy, że jego promień jest to 1/3 jego wysokości, tak więc :
r = 1/3 * 6 pierwiastek z 3
r = 2 pierwiastek z 3
Promień tego okręgu ma długość 2 pierwiastek z 3

Proszę :)
65 4 65
2009-12-01T21:15:06+01:00
Wzór na promień = (a√3)/6
a= 12cm
12√3/6 = 2√3

To jest bardzo proste musisz tylko znać wzór na promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny i już możesz to łatwo obliczyć.

Takie zadania pisz do mnie na priv to ci za darmo rozwiąże po co masz tracić punkty ?
Pozdrawiam ;)
6 3 6