W graniastosłupie prawidłowym trójkątnym krawędź boczna jest o 3 cm dłuższa od krawędzi podstawy. Oblicz długość krawędzi podstawy, jeżeli suma długości wszystkich krawędzi graniastosłupa jest równa 54 cm.

Piszcie obliczenia ;D
Ocenię najlepszą ;D

3

Odpowiedzi

2009-12-01T21:22:53+01:00
Krawedz podstawy=a,,,,boczna=a+3,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 6a+3(a+3)=54,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 6a+3a+9=54,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 9a=54-9,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 9a=45→a=5cm i tyle ma krawedz podstawy,a boczna ma :5+3=8cm
2009-12-01T21:24:30+01:00
X-krawędź podstawy
x+3-krawędź boczna

6x+3(x+3)=54
6x+3x+9=54
9x=45
x=5
odp.5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:24:56+01:00
Liczba krawędzi podstaw = 6, czyli 6a
Liczba krawędzi bocznych = 3, czyli 3(a+3)
Suma wszystkich krawędzi = 54 cm

6a+3(a+3)=54
6a+3a+9=54
9a=45 |9
a=5

Odp: Długość krawędzi podstawy wynosi 5cm