Biologia, Puls Życia 2, nowa era
str. 47 zad 6 i 7

zad. 6
Wyjaśnij skróty :
HIV-
AIDS-

zad. 7
Oceń stopień ryzyka pisząc obok podanych sytuacji litery :
W-wysokie ryzyko
N-niskie ryzyko
B-brak

podanie ręki
kąpiel w basenie
stosunek płciowy
korzystanie z tej samej strzykawki
wspólne spożywanie posiłku
korzystanie z publicznej toalety
niewysterylizowane narzedzia ( np. u stomatologa)
pocałunek
lizanie uszu

prosze o sprawdzone i prawidłowe odp. i o nie wpisywanie byleczego ! dzięki.

2

Odpowiedzi

2009-12-01T21:28:11+01:00
HIV - Human Immunodeficiency Virus
AIDS - Acquired Immune Deficiency Syndrome

podanie ręki B
kąpiel w basenie N
stosunek płciowy W
korzystanie z tej samej strzykawki W
wspólne spożywanie posiłku N
korzystanie z publicznej toalety B
niewysterylizowane narzedzia ( np. u stomatologa) W
pocałunek N
lizanie uszu N
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T23:41:24+01:00
Ha;P... mogę zrobić, bo byłam dzisiaj na konkursie wiedzy o HIV i AIDS ;P...

HIV- Human Immunodeficiency Virus in. Wirus nabytego upośledzenia odporności
AIDS- Acquired Immune Deficincy Syndrome, in. Zespół nabytego braku odporności


W-wysokie ryzyko
N-niskie ryzyko
B-brak

podanie ręki- brak ryzyka
kąpiel w basenie- brak ryzyka (gdyż środki z chlorem zabijają poza organizmem człowieka wirusa HIV)
stosunek płciowy- wysokie ryzyko (zwłaszcza stosunki analne)
korzystanie z tej samej strzykawki- wysokie ryzyko
wspólne spożywanie posiłku- brak ryzyka
korzystanie z publicznej toalety- brak ryzyka
niewysterylizowane narzedzia ( np. u stomatologa)- wysokie ryzyko
pocałunek- niskie ryzyko
lizanie uszu- niskie ryzyko

przynajmniej według mnie ;)
35 4 35