Odpowiedzi

2009-12-01T21:34:34+01:00
Zamek na Mirowie w Książu Wielkim
Zamek został wzniesiony w latach 1585 - 1595 przez biskupa krakowskiego - Piotra Myszkowskiego, oraz jego bratanka, również Piotra, starostę Chęcińskiego według projektu włoskiego architekta i zarazem rzeźbiarza - Santi Gucciego.Z czasów dawnych zachowało się wiele detali renesansowych, m.in. sklepienia oraz portale i obramowania okienne.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T22:08:26+01:00
RATUSZ POZNAŃSKI
powstał około 1300 r ; spłonął i odbudowano go w stylu renesansowym w XVI w . - Jan Quadro
Budowa świecka, służył jako miejsce spotkań rajcó miejskich. Cechy renesansowe : Kopuły, kolumny, łuki


Nam to dyktowała pani ;))