Odpowiedzi

2009-12-01T21:35:32+01:00
Suma katow przy jednym ramieniu trapezu jest rowna 180 stopni
oznaczam kat ostry jako x
wiec kat rozwarty to 4x
4x+x=180
5x=180
x=36
4x=144
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:39:33+01:00
360°-90°-90°=180°
Kąty są jak 4:1
więc
4+1=5
180°/5=36°
36°*4=144°
Odp.: Kąty wewnętrzne tego trapezu mają miary : 90°, 90°, 36°, 144°.
2009-12-01T21:39:41+01:00
Suma kątów 360 minus dwa prost 180 =180

a 90
b 90
c 36
d 144