Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:39:55+01:00
1. reakcją charakterystyczną
2.Wyróżnia się kilka gatunków węgli kopalnych, w zależności od zawartości pierwiastka węgla (rosnąco):

* torf
* węgiel brunatny
* węgiel kamienny
* antracyt
* szungit
3.Sucha destylacja węgla lub koksowanie węgla,odgazowanie węgla – proces polegający na ogrzewaniu węgla w temperaturze 900° - 1200°C , bez dostępu powietrza. W czasie ogrzewania (sucha destylacja) następuje zrywanie wiązań C-C, C-H, C-O. W wyniku termicznego rozkładu węgla otrzymujemy:gaz koksowniczy, koks , smołę węglową, wodę pogazową.
2009-12-01T21:44:59+01:00
1) produkt sporzywczy mieszamy z tlenkiem miedzi(II) w stosunku 1:5 mieszanina podgrzewamy w probówce zatkanej korkiem ze zgiętą rurką której koniec wsadzamy do nasyconego wodorotlenku wapnia Ca(OH)2. jezeli produkt zawiera węgiel wytworzy sie teek węgla (IV) ktoryu powoduje mętnienie wogy wapiennej.
2)kamienny i brunatny
3) polego na ogrzewaniu węgli kopalnych bez dostępu powietrza. produkty:
*stałe: koks
*ciekłe: woda po gazowa
*gazowe: gaz kosmiczny lub świetlny\


=)