Odpowiedzi

2009-12-01T22:13:11+01:00
Fenicianie - lud zamieszkujący wschodnie wybrzeże Morza Śródziemnego ... .
Ja myślę że religia pomogła Fenicjaną tak iż, mieli swiadomość jej posiadania .


pss. oni wynaleźli alfabet. !
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T22:24:50+01:00
Fenicjanie, podobnie jak Grecy byli wyznawcami religii politeistycznej. Wierzyli w wielu bogów, a najważniejszymi z nich byli Baal i Astarte. W Fenicji pod różnymi postaciami czczono siły i zjawiska przyrody, co odnalazło zastosowanie w sztuce Fenickiej. Rzeźbiono najczęściej z gliny i brązu postacie bóstw i natury m.in. grobowce.