W pewnej dużej firmie,sprzedającej sprzęt RTV-AGD liczba sprzedanych telewizorów w 2007 roku była następująca:
-styczeń---4000 -lipiec---4000
-luty---2500 -sierpień---3500
-marzec---2400 -wrzesień---4000
-kwiecień---4000 -pażdziernik---5500
-maj---7000 -listopad---6000
-czerwiec---6500 -grudzień---7000

Oblicz jakim procentem liczby sprzedanych telewizorów była sprzedaż w styczniu,a jakim w grudniu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:44:42+01:00
Dodajemy wszystkie TV=56400 TV


Oblicz jakim procentem
liczby sprzedanych telewizorów była sprzedaż w styczniu,a jakim w grudniu?

Styczeń z proporcji

56400-100%
4000-x
x=400000:56400
x=7%

Grudzień z proporcji
56400-100%
7000-x
x=700000:56400
x=12,4%


2009-12-01T21:48:53+01:00
56400- suma wszystkich sprzedanych telewizorów
styczeń -
4000/56400 × 100% =400000% /56400 =7,1% (w przybliżeniu)
grudzień -
7000/56400 × 100% =700000% /56400 =12,4% (w przybliżeniu)
2009-12-01T22:01:46+01:00
4000:56400*100% ~ 7%
7000:56400*100% ~ 12,41%