Mam do obliczenia 2 zadania:

1.Ustal, jaką długość ma okrąg:
a) o promieniu 7,5
b) o promieniu 2/3
c) o promieniu √2
d) o średnicy 3,2
e) o średnicy 3 i 3/4
f) o średnicy 3√2

2.Oblicz średnicę pnia drzewa, którego obwód wynosi:
a) 50 cm
b) 1 m
c) 4 m

PROSZĘ O OBLICZENIA (MAM JUŻ WYNIKI:P) wybiore naj!

2

Odpowiedzi

2009-12-01T21:50:56+01:00
1
obw=2pir r= obw/pi i liczysz w każdym ze wzoru
2
to co w pierwszym tylko d=2r r=obw/pi d = 2obw/pi

(pi~3.14)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:55:47+01:00
1. l=2πr
a) l=2π7,5=15π
b) l=2π2/3 =4/3π
c) l=2π√2=2√2π
l=π*d
d) l=3,2π
e)l=3 ¾π
f) l=3√2π

2. a) l=50 cm
50cm=π*d /÷π
50/π=d
d≈16cm

b) 1m=π*d
d=1/π
d≈0,3
c)4m=π*d
d=4/π
d≈1.3




1 5 1