Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T21:52:41+01:00
Czerwona barwa krwi pochodzi od erytrocytów, czyli tzw. czerwonych krwinek, zawierających w sobie barwnik - hemoglobinę.
1 1 1
2009-12-01T21:55:01+01:00
Poniewaz jednym z trzech elementow morfotycznych krwi sa erytrocyty ktore sa czerwone bo zawieraja czerwony barwnik oddechowy - hemoglobine. erytrocyty sa jak juz wspomnialam duzymi czastkami i widac je nawet pod mikroskopem optycznym wiec nadaja one barwe krwi
2009-12-01T22:18:11+01:00
Krew ludzi jest czerwona, ponieważ znajduje się w niej barwnik zwany hemoglobiną.



lub to:



Czerwona barwa krwi pochodzi od erytrocytów, czyli tzw. czerwonych krwinek, zawierających w sobie barwnik - hemoglobinę.
-hemoglobina utlenowana, barwa krwi jest wtedy jasnoczerwona
-krew pozbawiona tlenu ma barwę ciemnoczerwoną
1 4 1