1. Wykonaj działania:
a ) (m+n)(m-2)+(m-n)(m+1)
b) (3x-2)(3x-2y+1)-4x(2x-3y+1)
c) 3(m+1)(n-2)+2(n+1)(m-2)
d) x(z+1)(x+2)-x(x-1)(x-2)

2. Zapisz w postaci sumy algebraicznej :
a) iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych z których mniejszą jest n-2
b) iloczyn dwóch kolejnych liczb patrzystych nastepujacych po liczbie 2n
c) iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych poprzedzających liczbę 2n+1

Proszę szybko , z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2009-12-01T22:46:21+01:00
1. Wykonaj działania:@-oznaczylam jako kwadrat liczby ok?
a ) (m+n)(m-2)+(m-n)(m+1)=m@-2m+mn-2n+m@+m-nm-n=2m@-m-3n
reszte za chwilkę tobie wysle
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T22:51:35+01:00
Zad.1
a)m²-2m+nm-2n+m²+m-nm-n=2m²-m-3n
b)9x²-6xy+3x-6x+4y-2-8x²+12xy-4x= x²+6xy-7x+4y-2
c)(3m+3)(n-2)+(2n+2)(m-2)=3mn-6m+3n-6+2nm-4n+2m-4=5mn-4m-n-10
d zrób na podst. tego co zrobiłam:)