Odpowiedzi

2009-12-01T23:12:15+01:00
2009-12-01T23:14:54+01:00
Y=-3x+5
a)sporządź wykres tej funkcji
b) wyznacz miejsce zerowe funkcji
c) określ monotonicznośc
d) oblicz wrtośc funkcji dla argumentu równego -4

a) wykresem jest linia prosta nachylona pod kątem rozwartym do osi OX , przecinajaca oś OY w punkcie A = ( 0, 5) oraz przecinająca oś Ox w punkcie
B = (5/3, 0 )

b) miejsca zerowe
y = -3x +5 =0
-3x + 5 = 0
-3x = -5
x = 5/3

funkcja liniowa ma 1 miejsce zerowe

c) monotoniczność
Funkcja jest malejaca dla x∈ (-∞, 5/3) ∨( 5/3, +∞)

d) y = f(x ) = -3x +5
f(-4) =( -3)*(-4) + 5
f( -4) = 12 +5
f(-4 ) = 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T23:20:52+01:00
Y=-3x+5
a) narysuj układ współrzędnych i zaznacz na nim:
x=1 y=2
x=2 y=-1
x=3 y=-1-te obliczenia możesz zapisać w formie tabelki
Jak zaznaczysz te trzy punkty o połącz je i to jest właśnie wykres tej funkcji

b)miejsce zerowe
-3x+5=0
-3x=-5 /: (-3)
x=5/3
x=1⅔ (jedna cała i dwie trzecie)

c)monotoniczność
Funkcja ta jest malejąca, ponieważ a<0 (a=-3)

d)argument=-4
Y=-3X+5
x=-4
y=-3*(-4)+5
y=12+5
y=17

y=17 dla x=-4

POZDRAWIAM :)