Zad 1
Oblicz,Pamiętając o kolejności wykonywania działań
a)81- (72- 97:7) + 26 * 5= b) 19 904 - 456 * 39 + 1428 : 14 =

Zad 2
Za 15 kompletów dresów i 24 piłki szkoła zapłaciła 3069 zł.
Jedna piłka kosztowała 56 zł. Ile kosztował komplet dresów?

Zad 3
W klasie VI jest 29 uczniów.Dziewcząt jest o pięć więcej niż chłopców. Ilu dziewcząt i ilu i chłopców uczy się w tej klasie?

Zad 4
Romek przygotowując sie do klasówki,zaplanował, ze rozwiąze 28 zadan. W czwartek rozwiązał ich kilka, w piątek dwa razy wiecej niz czwartek, a w sobote dwa razy wiecej niz w piątek- i plan został zrealizowany.Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni?

zad 5
Wujek Karola przygotował paczki świąteczne dla swoich małych krewnych.W tym celu kupił 120 mandarynek, 36 batonów oraz 24 czekolady.Ile jednakowych paczek mógł przygotować i co one mogły zawierać?

Zad 6
Na początkowym przystanku wsiadło do autobusu kilku pasażerów.Na następnym przystanku wysiadło dwóch i wsiadło tyle samo, co na początku.Jazdę kontynuowało 30 pasażerów.Ile osób wsiadło na początku trasy?

Zad 7
Jeśli pewną liczbę podzielimy przez 3 i do ilorazu dodamy dzielną i dzielnik, to otrzymamy 163.Co to za liczba?

Zad 8
Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył, ze ma już łącznie 189 znaczków angielskich, francuskich i hiszpanskich.Francuskich ma dwa razy wiecej niż hiszpanskich, a angielskich o 39 mniej niż farncuskich i hiszpanskich razem.Ile ma znaczków kazdego rodzaju?

Proszę o odpowiedzi za kazde zadanie jest 5 pkt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T23:15:22+01:00
Zad2
3069zl - 24*56zl = 3069zl - 1344zl = 1725zl
1725zl : 15 = 115zl
odp: komplet dresow kosztowal 115zl

Zad3
x-liczba chlopcow
x+5-liczba dziewczat
x+x+5=29
2x=24
x=12
x+5=17
odp: w klasie jest 12 chlopcow i 17 dziewczat

Zad 4
x-ilosc zadan rozwiazanych w czwartek
2x- piątek
4x- sobota

x+2x+4x=28
7x=28
x=4
odp:Romek w czwartek rozwiazal 4 zadania w piatek 8 a w sobote 16.

Zad5
NWD liczb 120, 36 i 24 = 12
120:12 = 10
36:12 = 3
24:12 = 2
odp: Wujek przygotowal 12 jednakowych paczek ktore zawieraly 10 mandarynek 3 batony i 2 czekolady

Zad 6
x-ilosc osob na poczatku trasy
x-2+x=30
2x=32
x=16
odp: na początku trasy wsiadlo 16 osob

Zad 7
x-szukana liczba
x/3 + x+3 = 163 /*3
x+3x = 480
4x=480
x=120
odp: ta liczba to 120

Zad 8
x-ilosc znaczkow hiszpanskich
2x- francuskich
2x+x-39 - angielskich
x+2x+x+2x-39=189
6x=228
x=38
2x=76
2x+x-39=37
5 5 5
2009-12-01T23:19:36+01:00
1/
a)81- (72- 97:7) + 26 * 5= 81-(72-97:7)+130= 152.857143
b) 19 904 - 456 * 39 + 1428 : 14 =19904-17784+220=2222

2/Za 15 kompletów dresów i 24 piłki szkoła zapłaciła 3069 zł.
Jedna piłka kosztowała 56 zł. Ile kosztował komplet dresów?

dresy-a
pilka-56

a15+24*56=3069
a=115

3/W klasie VI jest 29 uczniów.Dziewcząt jest o pięć więcej niż chłopców. Ilu dziewcząt i ilu i chłopców uczy się w tej klasie?

dziewczyny-a
chlopcy-b
razem-29
a=b+5
b+5+b=29
2b=24
b=12
a=17

Zad 4
Romek przygotowując sie do klasówki,zaplanował, ze rozwiąze 28 zadan. W czwartek rozwiązał ich kilka, w piątek dwa razy wiecej niz czwartek, a w sobote dwa razy wiecej niz w piątek- i plan został zrealizowany.Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni?
czwartek-a
piatek-b
sobota-c
razem-28
b=2a
c=2b
c=4a
a+2a+4a=28
a=4
b=8
c=16

zad 5
Wujek Karola przygotował paczki świąteczne dla swoich małych krewnych.W tym celu kupił 120 mandarynek, 36 batonów oraz 24 czekolady.Ile jednakowych paczek mógł przygotować i co one mogły zawierać?

Zad 6
Na początkowym przystanku wsiadło do autobusu kilku pasażerów.Na następnym przystanku wysiadło dwóch i wsiadło tyle samo, co na początku.Jazdę kontynuowało 30 pasażerów.Ile osób wsiadło na początku trasy?

odp.30

Zad 7
Jeśli pewną liczbę podzielimy przez 3 i do ilorazu dodamy dzielną i dzielnik, to otrzymamy 163.Co to za liczba?

Zad 8
Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył, ze ma już łącznie 189 znaczków angielskich, francuskich i hiszpanskich.Francuskich ma dwa razy wiecej niż hiszpanskich, a angielskich o 39 mniej niż farncuskich i hiszpanskich razem.Ile ma znaczków kazdego rodzaju?

razem- 189
(F)rancuskie- 2h
(A)ngielskich- f+h-39
189=2h+h+2h+h-39
228=6h

h=38
f=76
a=75
2 5 2
2009-12-01T23:22:27+01:00
Zad1
a)81- (72- 97:7) + 26 * 5= 81-(72-13,9)+130=81-58,1+130=81-188.1=-107,1
b)9 904 - 456 * 39 + 1428 : 14 =9904-17784+102=7982
zad2
24*56=1344zł
3069-1344=1725zł
1725/15=115
odp.komplet dresów kosztował 115zł
Zad3
x-liczba chlopcow
x+5-liczba dziewczat
x+x+5=29
2x=24
x=12
x+5=17
odp: w klasie jest 12 chlopcow i 17 dziewczat

Zad 4
x-ilosc zadan rozwiazanych w czwartek
2x- piątek
4x- sobota

x+2x+4x=28
7x=28
x=4
odp:Romek w czwartek rozwiazal 4 zadania w piatek 8 a w sobote 16.

Zad5
NWD liczb 120, 36 i 24 = 12
120:12 = 10
36:12 = 3
24:12 = 2
odp: Wujek przygotowal 12 jednakowych paczek ktore zawieraly 10 mandarynek 3 batony i 2 czekolady

Zad 6
x-ilosc osob na poczatku trasy
x-2+x=30
2x=32
x=16
odp: na początku trasy wsiadlo 16 osob

Zad 7
x-szukana liczba
x/3 + x+3 = 163 /*3
x+3x = 480
4x=480
x=120
odp: ta liczba to 120

Zad 8
x-ilosc znaczkow hiszpanskich
2x- francuskich
2x+x-39 - angielskich
x+2x+x+2x-39=189
6x=228
x=38
2x=76
2x+x-39=37
3 5 3