Oblicz wartość liczbową wyrażenia
a) 8(a-0,5)-a(a+2,5) dla a=3,5
b) a-b(a+b)(2a-b) dla a=1,5, b=0,5

c) 3a²-6a+4
------------- dla a=⅔
a²-9a+6

d) 8b²-4b+3
----------- dla b=¾
4b²-b+0,75

---------oznacza kreskę ułamkową
bardzo proszę o jak najszybszą odpowiedź- najlepszą nagradzam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T00:26:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Oblicz wartość liczbową wyrażenia
a) 8(a-0,5)-a(a+2,5) dla a=3,5
8a-4-a²-2,5a=5,5a-a²-4=5,5*3,5-(3,5)²-4=19,25-12,25-4=3

b) a-b(a+b)(2a-b) dla a=1,5, b=0,5
a-b(2a²-ab+2ab-b²)=a-2a²b-ab²+b³=
1,5-2(1,5)²*(0,5)-1,5*(0,5)²+(0,5)³=1,5-2,25-0,375+0,125=-1

c) 3a²-6a+4
------------- dla a=⅔
a²-9a+6

licznik 3a²-6a+4=3(2/3)²-6(2/3)+4=3*4/9-4+4=4/3
mianownik a²-9a+6=(2/3)²-9(2/3)+6=4/9-6+6=4/9
licznik przez mianownik
4/3:4/9=4/3*9/4=3


d) 8b²-4b+3
----------- dla b=¾
4b²-b+0,75

licznik 8b²-4b+3=8(3/4)²-4(3/4)+3=8*9/16-3+3=9/2
mianownik 4b²-b+0,75=4(3/4)²-3/4+0,75=4*9/16-0,75+0,75=
9/4

dzielimy licznik przez mianownik
9/2:9/4=9/2*4/9=2
46 4 46
2009-12-02T00:40:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rozwiązania w załączniku
49 4 49
NAJLEPSZE MA Monia99 
w przykładzie D wstawienie wartości dziesiętnych do ułamka zwykłego jest błędne. po uproszczeniu wyjdzie (9/2)/(9/4)=(9/2)*(4/9)=4/2=2 analogicznie jak było w C.