Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T06:58:11+01:00
Tak jest. i jest to substancja plynna, miedzykomorkowa.
5 3 5
2009-12-02T07:13:11+01:00
Owszem, we krwi jest osocze. I jest to tzw. płynny składnik krwi w którym są zawieszone składniki morfotyczne. Osocze stanowi ok. 55% objętości krwi. Składa się przede wszystkim z wody, która transportuje cząsteczki niezbędne komórkom ale także ich produkty przemiany materii. Mając zdolność krzepnięcia odgrywa podstawową rolę w hemostazie. Funkcje osocza to : odpowiadanie za równowagę kwasową i zasadową, odpowiadanie za obronę organizmu, a w przypadku głodu są źródłem aminokwasów dla komórek.
8 4 8