Działka ma kształt trapezu prostokątnego o wymiarach: górna podstawa ma dł. 250m, dolna podstawa ma dł. 450m, wysokość 400m. Rolnik posiał na tej działce pszenicę. Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy.
Ile ton pszenicy zebrał z całej działki?

- tylko jak byście mogli, to proszę o dokładne obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-12-02T12:12:29+01:00
A=450 m
b=250 m
h=400 m
z 1 ha ------4,5 t
p=1/2(a+b)h
P=1/2(450+250)*400
P=140000m²
1ha=100a=10000m²
P=14ha
4,5*14=63 t
zebrał63 tony
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T12:17:42+01:00
A= 250m
b=450m
h=400m
P=½(a + b) × h
P= ½(250m+450m)×400m
P=½×700m×400m
P=140000m²
P=14ha

14ha×4,5t=63t

odp. Rolnik zebrał 63t pszenicy z całej działki.
1 5 1
2009-12-02T13:05:53+01:00
P= 1/2 (a+b) * h

p = 1/2 250m + 450m * 400m
p = 140000m2

140000m = 14 ha
14 ha * 4,5t = 63 t

Odp : Ronik zebrał 63 tony pszenicy
1 4 1