Odpowiedzi

2009-12-02T13:05:39+01:00
Jak każdy rodzaj tkanki łącznej składa się z substancji międzykomórkowej
Krew również pełni funkcję łącznika - przenosi tlen, wodę i substancje pokarmowe oraz niepożądane produkty przemiany materii
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T13:09:49+01:00
Tkanka łączna płynna

Kręgowce posiadają dwa rodzaje tkanki łącznej płynnej – krew i limfę.
Zasadnicze funkcje krwi można streścić następująco:
-Dostarcza z układu oddechowego wszystkim komórkom ciała tlen (funkcja oddechowa)
-Zaopatruje wszystkie komórki w materiały budulcowe i energetyczne (rola odżywcza)
-Usuwa zbędne i szkodliwe produkty metabolizmu – przede wszystkim dwutlenek węgla i związki azotu (rola wydalnicza)
-Pomaga w utrzymaniu stałej temperatury ciała (rola termoregulacyjna)
-Uczestniczy w procesach odpornościowych (rola immunologiczna)
-Tworzy płynne środowisko wewnątrz organizmu (mówimy, że odgrywa rolę w utrzymaniu homeostazy, czyli zapewnieniu optymalnego składu wodno-mineralnego)
-Rozprowadza w organizmie hormorny (rola transportowa)

Jak każdy rodzaj tkanki łącznej krew składa się z:
Substancji międzykomórkowej – nieupostaciowanego osocza (około 55% objętości krwi)
Elementów upostaciowanych (morfotycznych) – krwinek (około 45% objętości krwi