Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T14:01:32+01:00
1 pizza,,,srednica =30cm,czyli r=15cm=1,5dm,,,pole=πr²=3,14×1,5²=3,14×2,25≈7,065dm²,,,,,,,,,7,065dm² kosztuje 16zł,czyli 1dm ² kosztuje:16:7,065≈2,26zł,,,,,,,,,, 2pizza,,,,srednica=40cm,,,r=20cm=2dm,,,,πr²=3,14×2²=12,56dm² i to kosztuje 20zł,czyli 1dm² kosztuje:20:12,56≈1,59,,,,,,,,,,,,,,, 3pizza: srednica=60cm,r=30cm=3dm,,,πr²=3,14×3²=28,26dm² i to kosztuje 27zł,czyli 1dm² kosztuje 27:28,26≈0,96zł
1 5 1
2009-12-02T14:10:55+01:00
30cm x 30cm = 900cm2 = 9dm2
16:9=1.70 zł
Odp:1dm2 Pizzy 30cm kosztuje1.70 zł
40cm x 40cm = 1600cm2 = 16dm2
20:16=1.40 zł
Odp:1dm2 Pizzy 40cm kosztuje 1.40 zł
60cm x 60cm = 3600cm2 = 36dm2
27:36=0.70
Odp:1dm2 pizzy 60cm kosztuje 0.70 zł

Miałem takie zadanie i było dobrze.

3 4 3