Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Grel
  • Początkujący
2009-12-02T13:47:52+01:00
Drabina tworzy trójkąt prostokątny ze ścianą...drabina to przeciwprostokątna
a więc
2,5m-drabina
1,5-odstep od sciany
x-wys sciany
1,5²+x²=2,5²
x²= - 2,25 + 6,25
x²=4
x=2m
Drabina opiera sie na wysokości 2m
1 5 1
2009-12-02T13:49:29+01:00
Długośc drabiny to przeciwprostokątna Δ prostokatnego, przy czym odległośc drabiny od budynku i wysokosc budynku to przyprostokątne,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, z pitagorasa masz: h²=2,5²-1,5²→h²=6,25-2,25→h²=4→h=2m,,,odp.drabina opiera sie o sciane na wysokosci 4m
2009-12-02T13:53:54+01:00
Obliczamy to z twierdzenia Pitagorasa!!

przeciw prostokątna to długość drabiny czyli 2,5m
krótsza przy prostokątna to odległość od ściany czyli 1,5m
długość dłuższej przyprostokątnej to X

a²+b²=c² a= 1,5m= 150cm b=Xcm c=2,5m=250cm

150²+X²=250²
X²= 250²-150²
X²= 62500-22500
X²= 40000
X= √40000
X= 200cm

wysokosć jaką sięga drabina to 200cm czli 2m