Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T14:51:17+01:00
A)
Zebra 3km -4min
Kangur 8km-10min
W ciagu 1minuty zebra przebedzie 3/4 km

W ciagu 1minuty kangur przeberzie 4/5 km

Do wspolnego mianownika to 3/4 = 15/20
Do wspolnego mianownika kangura 4/5 = 16/20

Szybszy jest kangur.

b) ( nie wiem czy dobrze :()
slon 36km - 3h
mrowka 15 m - 6s

Zamieniamy na jednakowe jednostki a wiec
36 km x 1000 = 36000m
3h x 3600 = 10800s

W ciagu 1s slon przebiegnie : 36000/10800 = 3,(3)m
W ciagu 1 s Mrowka przebiegnie : 15/ 6 = 2,5 m

Slon jest szybszy

2009-12-02T14:53:44+01:00
Zamieniamy kilometry na metry i godziny oraz minuty na sekundy:

a) Zebra:
3 km w 4 min
3 km = 3000m
4 min = 4*60s = 2240s

3000m --- 240s
x --- 1s
x = 3000/240 = 12,5m/s

b) Kangur
8 km w 10 min
8km = 8000m
10min = 10*60s = 600s

8000m --- 600s
x ---- 1s
x = 8000/600 = 13,33m/s

c) Słoń
36 km w 3 godz
36km = 36000m
3godz. = 3*60min * 60s = 10800s

36000m --- 10800s
x ----1s
x = 36000/10800 = 3,33m/s

d) mrówka 15 m w 6 s

15m ---6s
x ---1s
x = 15/6 = 2,5m/s

A) Które ze zwierząt jest szybsze zebra czy kangur
kangur
B) Czy szybszy jest słoń czy mrówka
słoń