Rozwiąż krzyżówkę
1.Odcinek ciala dżdżownicy, który wytwarza śluzową mufkę (8 liter)
2.Rozgałęziona część przełyku, w której pijawki przechowują krew(4)
3.Jama na początku przewodu pokarmowego(8)
4.Typ układu krwionośnego, który występuje w u pierścienic(9)
5.Twarde wyrostki, które wyrastają z ciała dżdżownicy m.in. po brzusznej stronie(10)
6.Organizm, który ma zarówno męskie, jak i żeńskie narządy rozrodcze.(7)
7.Część przewodu pokarmowego, która występuje za żołądkiem(6)
8.Zapłodnienie, podczas którego dwa obupłciowe osobniki wymieniają sie plemnikami(8)

Mam jeszcze jedno pytanie:jaki jest rodzaj pokarmu pijawki lekarskiej?

2

Odpowiedzi

2009-12-02T15:11:25+01:00
1. siodełko
2. wole
3. przełyku
4. zamknięty
5.
6.
7.
8.
31 3 31
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:12:02+01:00
1.Odcinek ciała dżdżownicy, który wytwarza śluzową mufkę - SIODEŁKO

2.Rozgałęziona część przełyku, w której pijawki przechowują krew - WOLE

3.Jama na początku przewodu pokarmowego - GARDZIEL

4.Typ układu krwionośnego, który występuje w u pierścienic - ZAMKNIĘTY

5.Twarde wyrostki, które wyrastają z ciała dżdżownicy m.in. po brzusznej stronie - SZCZECINKI

6.Organizm, który ma zarówno męskie, jak i żeńskie narządy rozrodcze - OBOJNAK

7.Część przewodu pokarmowego, która występuje za żołądkiem - JELITO

8.Zapłodnienie, podczas którego dwa obupłciowe osobniki wymieniają sie plemnikami - KRZYŻOWE

Mam jeszcze jedno pytanie:jaki jest rodzaj pokarmu pijawki lekarskiej?

Krew pije taka pijawka)

Pozdro))
54 3 54
W 3 będzie GĘBOWA, nie gardziel. ;)