Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:11:21+01:00
Większość roślin wodnych w swoich pędach ma zamknięte pęcherzyki powietrza. Liście roślin pływających po powierzchni są szerokie i grube, dzięki czemu utrzymują się na wodzie.
2 2 2
2009-12-02T15:14:25+01:00
Dzięki roślinom nawet najmniejsze jeziorko odwiedzą ważki, motyle i inne owady. Wśród podwodnych zarośli rybki znajdą miejsca lęgu i schronienie. Na liściach zanurzonych w wodzie podczas słonecznej pogody zobaczyć można liczne pęcherzyki tlenu. Podczas letnich upałów oraz zimą, gdy oczko pokrywa tafla lodu, rośliny są jedynymi dostarczycielami tlenu niezbędnego dla żyjących w wodzie zwierząt. Rozkładają szkodliwe substancje, stanowią też konkurencję dla glonów - poprawiają tym samym jakość wody i utrzymują równowagę biologiczną sadzawki....
2 5 2
2009-12-02T15:28:34+01:00
Glon-płotka-szczupak
fitoplankton - zooplankton - sieja - rekin
moczarka - ślimak - szczupak - człowiek
lankton roślinny-> rozwielitka-> karp-> szczupak
mikrofitobentos -> bezkręgowce denne -> ryby bentosożerne -> ryby drapieżne
fitoplankton -> zooplankton -> ryby planktonożerne -> ryby drapieżne
fitoplankton =>małże =>dorsze =>żarłacz
2 3 2