Odpowiedzi

2009-12-02T15:16:09+01:00
Pozytywne-glony;

-kosmetologia i przemysł
-w gastronomi jako produkt
-wzbogacaja wode w tlen i stanowia plankton

negatywne;

-zanieczyszczaja wode
-sinice powoduja zakwit wody
-czerwony przypływ niebezpieczny dla zwierzat

Zakwit wody:
masowy pojaw glonów w wodzie. Glony, głównie planktoniczne zielenice i okrzemki oraz sinice, pojawiają się licznie w pewnych okresach, powodując zmianę zabarwienia wody. Zakwitom wody sprzyja duża ilość substancji odżywczych rozpuszczonych w wodzie (pierwiastki biogenne) oraz korzystne warunki świetlne i odpowiednia temperatura. Masowe pojawianie się organizmów autotroficznych pociąga za sobą rozwój planktonu zwierzęcego i duże zużycie tlenu. Może to być przyczyną przyduchy tj. obumierania organizmów oddychających tlenem, w tym także ryb. Glony, masowo obumierając, opadają na dno, gdzie z powodu niedoborów tlenowych ulegają procesom gnilnym, co jeszcze bardziej pogarsza stan zbiornika wodnego (siarkowodór).

tego drugiego nie wiem.;/;/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:38:54+01:00
Glony powodują zakwity wody.W środowisku wodnym są producentami materii organicznej, która jest pokarmem wielu zwierząt wodnych.
Zakwit wody - zmiana zabarwienia wody spowodowana rozwojem różnorodnych organizmów żywych np. glonów.
1 5 1