Pan Fortuna wygrał w loterii 1754300 zł .Dziesiątą cześć kwoty przeznaczył na cele charytatywne .Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500 zł i podarował każdej z trzech córek po 225000 zł .Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie ?

3

Odpowiedzi

2009-12-02T15:13:40+01:00
Wygrana 1 754 300 zł

1 754 300 * 0,1 = 175 430 zł - na cele charytatywne

67 500zł - długi

3 * 225 000 = 675 000zł - dla córek

1 754 300 - 175 430 - 67 500 - 675 000 = 836 370 zł.

Panu Fortunie pozostało po wygranej 836 370 złotych.
4 3 4
2009-12-02T15:13:54+01:00
Pan Fortuna wygrał w loterii 1754300 zł .Dziesiątą cześć kwoty przeznaczył na cele charytatywne .Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500 zł i podarował każdej z trzech córek po 225000 zł .Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie ?

1754300x0,9=y
y - 67500 - 3x225000=x

1578870=y
1578870 - 67500 - 675000 = x

1578870=y
1511370 - 675000 = x

x=836370
y=1578870

Odp. Panu Fortunie pozostalo 836370 zł.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:20:48+01:00
1754300:10=175430
1754300-175430=1578870
1578870-67500=1511370
3 razy 225000=675000
1511370-675000=836370
odp. Z wygranej panu Fortunie pozostalo 836370zł

Mam nadjeje że sie przyda nara
12 3 12