Odpowiedzi

2009-12-02T15:18:14+01:00
Mama Jasia posadziła w ogrodzie róże: białe i czerwone, razem 75 krzewów. Podczas zimy
zmarzło 20% roż i 25% roż czerwonych, razem 17 krzewów. ile krzewów róż białych i ile czerwonych posadziła mama?

x-roze biale
y-roze czerwone

x+y=75
0,2x+0,25y=17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:23:23+01:00
X- białe róże
y - czerwone róże

x+y=75
0,2x + 0,25y=17

x=75-y
0,2(75-y)+0,25y=17

x=75-y
15-0,2y+0,25y=17

x=75-y
-0,2y+0,25y=17-15

x=75-y
0,05y=2/*100

x=75-y
5y=200/:4

y=50
x=75-50

x=25
y=50


Odp: Mama jasia posadziła 50 czerwonych krzewów róż czerwonych i 25 krzewów róż białych.

Pozdrawiam :)