Pola dwóch kwadratów są równe i wynoszą po 169 cm(centymetrów kwadratowych)każde.Oblicz pole i obwód prostokąta ułożonego z tych kwadratów.


,,Prosze napisac tylko obliczone pole i obwód ,dla ułąatwienia oblcizcie na kartce."

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-02T15:24:11+01:00
P kwadratu = a²
P = 169 cm²
Bok kwadratu = √169 cm²
Bok kwadratu = 13 cm

P prostokąta = a x h
a = 13 cm x 2 = 26 cm
h = 13 cm

P = 26 cm x 13 cm
P = 338 cm²

Ob. = 26 cm + 13 cm + 26 cm + 13 cm
Ob. = 78 cm.


Psdr. ;)
2 3 2
2009-12-02T15:30:45+01:00
Pierwiastek liczby 169cm.k =13 -tyle wynosi bok kwadratu
pole prostokąta to 169 cm.k +169cm.k =338 cm.k
obw.prostokąta to 5 x 13 = 65 cm
dlatego pięc bo dwa kwadraty to 8 boków ale w środku tego prostokąta stykają sie dwa boki których sie nie liczy do obw.

najlepiej to sobie namaluj
Licze na wynagrodzenie DZIEKI ;)
2009-12-02T18:53:06+01:00